fredag 16 december 2011

Nu är jag på Nya Zeeland!!!


Hej.

Jag är på Nya Zeeland, vi har varit här i nio dagar. Jag har rest och vi har haft dålig internet, så därför har jag inte kunnat skriva förrän nu.

Här är det sommar. Det är varmt och skönt...aaaaaaaaaah. Jag har på mig kjol och linne. Ute i naturen är det mycket blommor och träd.

Här pratar man engelska. Jag förstår nästan allt. Men ibland måste jag fråga sorry? (Va?) Jag pratar inte så mycket själv men jag svarar på frågor.

Här har dom plast-julgranar. Det finns riktiga granar men eftersom det är sommar tappar granarna barren på en gång om man tar in dom.

Här har man inte fil! Vi vet inte varför. Så man får blanda yoghurt och mjölk. Det är inte lika gott som fil men det är OK.



Nya Zeelands flagga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar