söndag 13 februari 2011

Dagboken

22 januari 2011
Igår åt vi frukost på ett café!!!!!!!!!!!!!!! Vi åt mest mackor med ost och sylt och nygjord mysli med blåbär

27 januari 2011
idag har jag badat i en sjö. Det var jättehärligt!!! Men det var ganska kalt. Brrr.

30 januari 2011
I förrgår red jag på en åsna världens vackraste åsna. Det var en vallack eller hingst. Jag vet inte rigktigt. Jag tror att det är en vallack. Den var svart-brun

I förrgår var vi på en får show som dom visade olika får raser. Det var merino, Romney, Border Leicester, English Leicester, Black Romney, Cheviot, perendale, Corriendale och Linkoln.

2 februari 2011
idag åt vi frukost vid en flod.
Igår gick vi prumenad på Mount ngauruhoe vulkanen (domedagsberget i Sagan om ringen) Sen åt vi middag 1600 meter över havet på Mount ruapehu. Det senaste utbrott den har gjort var 1995.

3 februari 2011
idag är vi på en hästfarm. Dom har också getter som vi matar. Det går en shettlandsponny i en hage brevid getterna som vi ryktar (i alla fall jag) tillsammans med jessica!

4 februari 2011
idag har vi matat getterna igen och pysslat med dom.

8 februari 2011
idag vaknade vi på en camping som vi har varit på förut. Vi har också varit på The swedish bakery och dom hade pepparkakor, bullar och dammsugare.

5 kommentarer:

  1. Så roligt att få läsa din dagbok så jag får höra vad som händer! Och tack för svaren på mina frågor!

    Vad åt du på the swedish bakery?

    idag har vi haft söndagsskola och de andra barnen saknar er. Vi pratade om när ni kommer hem och jag trodde det var i mars o elsa trodde det var i maj...så när är det?

    Jag försökte skicka receptboken till din mammas email men jag tror inte det fungerade för den tog nog för stor plats. Ni får den när ni kommer hem istället!

    Kram Märta

    SvaraRadera
  2. Hej Engla
    Nu har jag läst flera gånger om hur du har fått ridit på båda häst och åsna-Det är fantastiske fotos vi ser på dig - på häst o även alla andra fotos.
    Då vi var på Malta fick vi plötsligt mitt inne i stan se en mann som
    höll på att sko sin häst. Vi tittade på - och Ludvig tok kort.Jag skickar det
    till eran mailadr. så kan du se.
    Hoppas Ni kan sova gott i husbilen - selv om det är trångd.
    Gott att Ni alla är så SMALA - när Ni tycker att det är besvärligt - så tänk i stället: gott vi icke är TJOCKA alla !!!!

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!Nu har jag äntligen hittat tillbaka till din fina blogg. Jag sitter och småler när jag läser/tittar i den. Det är ju sådan skillnad mot här där det är så KALLT!!!! Jag vill också ha värme. Kom hem och ta med dig den hit fort!
    Idag har jag träffat "gamla" klassen ganska mycket, det är jättekul. Annars far och flänger jag en hel del, men trivs.

    Jag måste nog ta och titta på Sagan om ringen bara för att se var du har gått. Jag är nog en av få som inte sett den, eller vad tror du?

    Ha det jättebra tills vi ses igen. Många kramar från Heléne

    SvaraRadera
  4. Hej Engla! Snart kommer du hem!! Det ska bli jätteroligt att få se dej igen. Tror nog att du har fått starka muskler av alla vandringar och jobb ! Nu undrar jag om du kan luska ut vad Alvin önskar sig i födelsedagspresent. Men du får skriva svar i min mail. Pappa har adressen. Ha en skön dag när du vaknar! Här skiner solen och det är varmare vårluft än vad det har varit förut. Talgoxarna sjunger jättemycket!

    Kram

    SvaraRadera
  5. hej hej engla jag hoppas att du har det bra, här hemma har det inte kommit någon snö änn och det är redan december.men jag hoppas att vi kommer få se någon snö innan vi åker på semester. hoppas ni får en fortsatt bra (vinter)
    hellsningar LISA, i snöfria sverige

    SvaraRadera